OGÓLNE WARUNKI ZAMÓWIENIA
Niniejsze Ogólne Warunki Zamówienia mają zastosowanie przy zamawianiu produktów, które spółka NEEDEN EUROPA, S.L., działająca pod znakiem towarowym „WORDANS®” („NEEDEN EUROPA”), sprzedaje za pośrednictwem należącej do niej strony internetowej hostowanej pod adresami URL www.wordans.pl i wordans.com („Strona Internetowa”) każdemu użytkownikowi Internetu („Klient/Klienci”).
Dane identyfikacyjne i kontaktowe NEEDEN EUROPA są następujące:
Siedziba: Via Laietana 47, 2th floor 08003 Barcelona
NIP: B-67329508
Poczta elektroniczna: customerservice@needen.pl
Telefon: (godziny 10h-13h i 14h-19h, od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem lokalnych dni świątecznych)
Składając zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Klient oświadcza, że ukończył 18 rok życia i posiada zdolność prawną do zamawiania produktów oferowanych na Stronie Internetowej. W tym celu NEEDEN EUROPA zastrzega sobie możliwość zażądania od użytkownika, w dowolnym momencie, dokumentacji potwierdzającej jego wiek. W przypadku zweryfikowania przez NEEDEN EUROPA, że użytkownik nie jest w wymaganym wieku lub że użytkownik nie spełnia żądania NEEDEN EUROPA, lub poprawnie się do niego nie odniesie, NEEDEN EUROPA uniemożliwi zamówienie o żądanego produktu.
Zamawianie produktów oferowanych za pośrednictwem Strony Internetowej oznacza akceptację zakresu i warunków zawartych w Ogólnych Warunkach Zamówienia, wobec czego przed ich zaakceptowaniem należy uważnie przeczytać ich treść. W przypadku niezaakceptowania Ogólnych Warunków Zamówienia, zamówienie produktów nie nastąpi, a co za tym idzie, nie pociągnie za sobą podjęcia jakiegokolwiek rodzaju zobowiązania i/lub odpowiedzialności ze strony NEEDEN EUROPA.
NEEDEN EUROPA zastrzega sobie również prawo do zmiany treści i/lub zakresu Ogólnych Warunków Zamówienia w dowolnym momencie.
Formalności
W celu dokonania zamówienia produktów oferowanych za pośrednictwem Strony Internetowej, Klient powinien postępować zgodnie z każdym z etapów procedury dla niej przewidzianych. Aby przystąpić do zakupu produktu, nie jest konieczna rejestracja na Stronie Internetowej za pośrednictwem sekcji „Zarejestruj się teraz”, ponieważ można złożyć zamówienie bezpośrednio za pośrednictwem opcji „Płatność ekspresowa” lub przez Facebook i/lub Google Connect za pomocą swoich danych logowania.
Klient powinien mieć na uwadze, że dostęp i - w stosownych przypadkach - rejestracja na Facebooku i Google podlegają warunkom przewidzianym odpowiednio przez Facebook i Google, wobec czego NEEDEN EUROPA nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek naruszenia tych warunków przez Klientów.
W kolejnych procesach zakupu, w przypadku gdy Klient się zarejestrował, konieczne będzie jedynie podanie nazwy użytkownika lub adresu e-mail i hasła w sekcji „Logowanie”.
Cena i forma płatności
Cena produktów to cena wyświetlana w euro na Stronie Internetowej i zawiera ona podatek VAT oraz wszelkie inne obowiązujące podatki i/lub opłaty, a także wszelkie należycie wyszczególnione koszty wysyłki.
Dodatkowo NEEDEN EUROPA może oferować rabaty w ramach określonych promocji, chociaż rabaty te nie łączą się z innymi promocjami.
NEEDEN EUROPA zastrzega sobie prawo do wprowadzania w dowolnym momecie zmian, jakie uzna za stosowne, w cenach produktów. W każdym przypadku cena mająca zastosowanie do zamówienia złożonego przez Klienta będzie ceną widniejącą w momencie akceptacji Ogólnych Warunków Zamówienia w odniesieniu do wybranego produktu.
NEEDEN EUROPA dokłada wszelkich starań, aby zapewnić Państwu dokładne i kompletne oraz jak najbardziej aktualne informacje o produktach.
Klient może dokonać płatności za pomocą dowolnej „Metody płatności”:
Karta kredytowa (Visa, Mastercard i American Express)
Przelew bankowy
Platformy płatnicze Sofort, Apple Pay i Amazon Pay
Po dokonaniu płatności Klient otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia oraz kopię niniejszych Ogólnych Warunków Zamówienia.
Dostawa produktów
Zamówienie produktu będzie wiążące, gdy Klient potwierdzi je w procesie zamawiania.
Gdy NEEDEN EUROPA sprawdzi, czy zamówienie zostało prawidłowo złożone, przystąpi do dostarczenia produktów na adres wskazany przez Klienta w procesie zamówienia, w terminach przewidzianych na Stronie Internetowej „Informacje o wysyłce”, a które w żadnym wypadku nie będą późniejsze niż trzydzieści (30) dni od dnia akceptacji zamówienia przez Klienta. Dostawy Produktów nie będą realizowane w soboty, niedziele i/lub święta obowiązujące w firmie kurierskiej, przy czym dostawa realizowana jest w pierwszy następny dzień roboczy.
Klient w każdej chwili może sprawdzić status zamówienia poprzez sekcję „Moje zamówienia”.
Dostawę produktów uważa się za dokonaną z chwilą przekazania ich Klientowi.
Wszystkie zamówienia zakupowe produktów są uzależnione od ich dostępności. W przypadku braku dostępności zamawianego produktu, NEEDEN EUROPA poinformuje o tym Klienta i może zaoferować mu produkt o podobnych właściwościach o takiej samej lub wyższej jakości, chociaż Klient może alternatywnie anulować swoje żądanie zakupu i odzyskać zapłaconą kwotę maksymalnie w ciągu trzydziestu (30) dni.
Wszystkie zamówienia zakupowe produktów są uzależnione od ich dostępności. W przypadku braku dostępności zamawianego produktu, NEEDEN EUROPA poinformuje o tym Klienta i może zaoferować mu produkt o podobnych właściwościach o takiej samej lub wyższej jakości, chociaż Klient może alternatywnie anulować swoje żądanie zakupu i odzyskać zapłaconą kwotę maksymalnie w ciągu trzydziestu (30) dni.
Jeżeli w momencie dostawy produktów Klient jest nieobecny, zakontraktowana w tym celu firma kurierska zostawi awizo informujące o sposobie postępowania w celu uzgodnienia ponownej dostawy.
Odpowiedzialność
NEEDEN EUROPA nie ponosi odpowiedzialności za błędy, które mogą wystąpić w dostawie produktów w przypadku nieprawidłowego wypełnienia przez Klienta formularza udostępnionego na Stronie Internetowej. W stosownym przypadku NEEDEN EUROPA niezwłocznie poinformuje Klienta o zaistnieniu jakiegokolwiek zdarzenia w dostawie produktów.
Ryzyko związane z produktami przechodzi na Klienta z chwilą przekazania ich Klientowi, a w przypadku ich zwrotu będzie nadal ponoszone przez Klienta do momentu dostarczenia ich do NEEDEN EUROPA.
Gwarancje
Gwarancja na produkty sprzedawane za pośrednictwem Strony Internetowej będzie zgodna z przepisami obowiązującego prawa, a zatem, ogólnie rzecz biorąc, NEEDEN EUROPA będzie odpowiedzialna za braki zgodności wykazane przez Klienta w terminie dwóch (2) lat od dostarczenia produktów.
W szczególności, jeśli produkt sprzedawany przez NEEDEN EUROPA nie byłby zgodny, Klient może wybrać między naprawą lub wymianą produktu (chyba że jedna z tych opcji jest niemożliwa lub nieproporcjonalna) lub, alternatywnie, między obniżeniem ceny lub rozwiązaniem stosunku umownego zgodnie z obowiązującym prawodawstwem.
Klient powinien poinformować NEEDEN EUROPA o niezgodności maksymalnie w ciągu dwóch (2) miesięcy od momentu, w którym się o niej dowiedział.
Niezależnie od powyższego, rozumie się, że produkty są zgodne, a zatem nie są objęte jakąkolwiek gwarancją, gdy:
szkoda lub uszkodzenie produktów sprzedawanych przez NEEDEN EUROPA występuje z przyczyn niezależnych od producenta lub NEEDEN EUROPA lub - w stosownych przypadkach - osób działających na ich odpowiedzialność (siła wyższa, wypadek itp.) lub w wyniku nieprawidłowej konfiguracji i/lub instalacji produktu przez Klienta; oraz
szkoda lub uszkodzenie sprzedawanych produktów jest spowodowane lub pochodzi od komponentu, który nie został dostarczony przez producenta, lub NEEDEN EUROPA, lub jest wynikiem zmian bądź napraw wykonanych przez osoby inne niż producent, lub NEEDEN EUROPA, lub - w stosownych przypadkach - osób działających na ich odpowiedzialność.
W przypadku zwrotu towaru z powodu niezgodności, koszty zwrotu ponosi NEEDEN EUROPA.
Odstąpienie od umowy
W każdym przypadku Klient ma czternaście (14) dni kalendarzowych od daty otrzymania produktu na skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy bez żadnych kosztów dla Klienta.
Jednakże Klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w przypadku dostawy m.in. (i) produktów, które zostały wykonane zgodnie z wyraźnie zindywidualizowaną specyfikacją Klienta oraz (ii) produktów zapieczętowanych, nienadających się do zwrócenia ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, a które zostały rozpakowane po dostarczeniu, a także w pozostałych przypadkach przewidzianych obowiązującymi przepisami.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi wypełnić Formularz odstąpienia od umowy i odesłać zwracany produkt wraz ze wszystkimi instrukcjami, dokumentami i opakowaniem.
Po skorzystaniu z prawa do odstąpienia od umowy i, w każdym przypadku, maksymalnie w ciągu czternastu (14) dni kalendarzowych od otrzymania produktu i formularza odstąpienia od umowy, NEEDEN EUROPA dokona odpowiedniej płatności i zwróci Klientowi pełną kwotę zakupu i kosztów dostawy.
Ochrona danych osobowych
W odniesieniu do danych osobowych przekazanych przez Klienta w trakcie procesu zamawiania, NEEDEN EUROPA jako Administrator Danych informuje, że będzie je przetwarzać zgodnie z poniższymi zasadami:
Cele:
zarządzanie sprzedażą produktów zamówionych za pośrednictwem Strony Internetowej;
wysyłanie komunikatów informacyjnych o NEEDEN EUROPA, a także ewentualnych ofert i nowości produktowych.
Uprawnienia: Podstawą prawną do przetwarzania danych jest wykonywanie stosunku umownego. W formularzach Klient musi koniecznie wypełnić pola oznaczone jako „obowiązkowe”. W przypadku niepodania wszystkich wymaganych danych osobowych, może nastąpić niemożność wykonania żądanego zamówienia lub - w stosownych przypadkach - przesłania wiadomości informacyjnych. Klient powinien przekazać swoje aktualne i poprawne dane osobowe po to, aby informacje zawarte w jego plikach były aktualne i wolne od błędów.
Przechowywanie: Dane osobowe będą przechowywane przez okres ustawowy przewidziany w obowiązujących przepisach (w szczególności podatkowych i księgowych).
Odbiorcy: W celu zarządzania płatnościami za produkty dane mogą być przekazywane podmiotom finansowym i/lub bramkom płatniczym przewidzianym w procesie zamawiania oraz - w stosownych przypadkach - Administracji Publicznej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Prawa: Klient może skorzystać z przysługujących mu praw dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przenoszenia i sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych, wysyłając wiadomość e-mail na adres support@wordans.com. W przypadku, gdy nie uzyska satysfakcjonującej odpowiedzi lub zechce uzyskać więcej informacji na temat któregokolwiek z tych praw, może zwrócić się do Hiszpańskiej Agencji Ochrony Danych [Agencia Española de Protección de Datos] (www.aepd.es).
Środki bezpieczeństwa: NEEDEN EUROPA wdrożyła niezbędne techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa, które gwarantują bezpieczeństwo Twoich danych osobowych i zapobiegają ich zmianie, utracie, przetwarzaniu i/lub nieautoryzowanemu dostępowi, biorąc pod uwagę stan technologii, charakter przechowywanych danych oraz zagrożenia, na które są narażone, niezależnie od tego, czy pochodzą od działań człowieka, czy środowiska fizycznego lub naturalnego.
Skargi i reklamacje
Klient powinien skontaktować się z NEEDEN EUROPA za pomocą środków wskazanych na początku Ogólnych Warunków Zamówienia, w celu przedstawienia swoich skarg i reklamacji, zaś NEEDEN EUROPA zobowiązuje się do jak najszybszego ich rozpatrzenia, w każdym razie w terminie jednego miesiąca od momentu ich złożenia.
Klient ma prawo żądać faktury na nośniku fizycznym za złożone przez siebie zamówienie.
Nieważność
W przypadku uznania któregokolwiek z pozstanowień Ogólnych Warunków Zamówienia za nieważne lub nieskuteczne, w całości lub w części, taka nieważność lub nieskuteczność dotyczyć będzie wyłącznie tego postanowienia lub jego części, która jest nieważna lub nieskuteczna i pozostaną one w mocy w całym pozostałym zakresie, uważając takie postanowienie lub jego część, której dotyczy za nieistniejące. W tym celu Ogólne Warunki Zamówienia przestaną obowiązywać wyłącznie w odniesieniu do nieważnego lub nieskutecznego postanowienia, a żadna inna jego część lub postanowienie nie zostanie anulowane, unieważnione, naruszone lub nie będzie miało na niego wpływu takie unieważnienie lub nieskuteczność.
Język
Ogólne Warunki Zamówienia zredagowane są w języku hiszpańskim. [Nota para WORDANS: Confirmar el/los idioma/s] [Uwaga del WORDANS: Potwierdzić język/języki]
Obowiązujące prawo i jurysdykcja
Ogólne Warunki Zamówienia będą regulowane i interpretowane zgodnie z ustawodawstwem hiszpańskim.
Zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, Klienci są informowani, że mogą zgłaszać swoje roszczenia na platformie rozstrzygania sporów dostępnej pod następującym linkiem: http://e.europa.eu/consumers/odr.
Podobnie w przypadku powstania jakiegokolwiek sporu lub rozbieżności w interpretacji i/lub stosowaniu Ogólnych Warunków Zamówienia, sądami właściwymi będą sądy określone przepisami prawnymi obowiązującymi w zakresie jurysdykcji w sprawach konsumentów i użytkowników.
* * *
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
W celu skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy, Klient powinien obowiązkowo wypełnić Formularz odstąpienia od umowy, klikając specjalny link podany na stronie śledzenia zamówienia i wysłać produkt do zwrotu wraz ze wszystkimi instrukcjami, dokumentami i opakowaniem.